Artikel Cursor ging over rector Technische Universiteit Eindhoven

Het artikel waarover het universiteitsblad Cursor niet mocht publiceren handelde over mogelijke belangenverstrengeling van de nieuwe rector magnificus Silvia Lenaerts, schrijft de Volkskrant.

De in mei aangetreden rector bij de Technische Universiteit Eindhoven schreef eerder een opiniestuk in een Belgische krant waarin ze zich voorstander toonde van een omstreden uitbreiding van de Antwerpse Ring. Dit terwijl ze lid is van de raad van toezicht van een bedrijf dat bij dit project betrokken is.

De hoofdredacteur en een redacteur van Cursor schreven hier twee artikelen over. De redactieraad gaf een ‘dringend negatief advies’ de verhalen niet te publiceren, wat ook niet gebeurde. De hoofdredacteur is nu op non actief gezet door het college van bestuur. De redacteur heeft een klacht ingediend bij de universiteit.