Arubaans oogstfeest aan de HU Amersfoort

Het oogstfeest San Juan of Dera Gai wordt elk jaar op Aruba gevierd en zal dit jaar ook op de HU plaatsvinden. Op vrijdag 16 juni om 15.00 uur barst het los in de HU Amersfoort, schrijft EénHU.

Tijdens de bijeenkomt staat de Caribische cultuur centraal. Er is een kook- en creatieve workshop en aandacht voor Keti Koti, de viering van de afschaffing van de slavernij. Er is muziek en de gelegenheid tot dansen. De middag is georganiseerd door Cari-Mix (netwerk voor buitenlandse studenten) en HU Home (voor studenten met een migratieachtergrond).

Cari-Mix is de opvolger van HU Cultural Mix. Het is een netwerk voor Caribische studenten dat in 2020 aan de HU Amersfoort startte. Inmiddels is het initiatief uitgebreid voor de gehele HU. Studenten en medewerkers kunnen zich hier aanmelden.