Bedrijf oud-studenten HU genomineerd

Het bedrijf DoubleYou Product Development van twee voormalige HU-studenten is genomineerd voor De Utrechtse Ster. Dit is een prijs voor succesvolle initiatieven op het gebied van wetenschap en bedrijfsleven.

Double You is gevestigd in IJsselstijn, is een jaar geleden opgericht en ontwerpt innovatieve producten voor met name MKB-bedrijven. Voorbeelden zijn een robuuste en eenvoudig te bedienen mp3-speler en een voederbak die twee katten een week lang van water en eten kan voorzien (foto). Oprichters en eigenaren zijn Frank Westland en Sjoerd van Wijk, oud-studenten van de opleiding Product Design & Engineering van de faculteit Natuur en Techniek..

De Utrechtse Ster wordt uitgereikt door de Stichting Vrienden van Sonnenborgh waarin deelnemen de Universiteit Utrecht, de Kamer van Koophandel, de TaskForce Innovatie en de Rabobank Utrecht. De innovatieprijs wordt eens in de twee jaar in het najaar toegekend. Andere genomineerden zijn het bio-informaticabedrijf CrimsonBase en biomedisch bedrijf Cavadis, beide uit Utrecht.