Bedrijfskunde en Logistics Management gaan verhuizen

Het huidige instituutsplein van Human Resource Management / foto Kees Rutten

De opleidingen Bedrijfskunde en Logistics Management verhuizen van Heidelberglaan 15 naar Padualaan 101. Zo komen alle opleidingen van het Institute for People and Business onder één dak.

Nu zijn de lessen nog verspreid over bijna alle gebouwen van de HU. Vanaf komend studiejaar zal het merendeel van het onderwijs plaatsvinden aan Padualaan 101. Ook verhuizen alle docentenkamers naar het huidige instituutsplein van Human Resource Management (HRM). Deze ruimte op de tweede verdieping wordt het thuishonk van alle opleidingen van het Institute for People and Business.

De achtergrond van deze verhuizing is de fusie tussen de instituten. Business Administration (met onder andere Bedrijfskunde en Logistics Management) en Arbeid en Organisatie (met HRM en de master Data Driven Business) vormen vanaf januari 2021 het Institute for People and Business. ‘Het grote voordeel is dat we straks alle lokalen onder één dak hebben. Dan hoeft niemand meer te hollen van gebouw naar gebouw’, zegt instituutsdirecteur Eva Reuling in een filmpje.

De verwachting is ook dat studenten en docenten elkaar straks beter zullen kunnen vinden met één instituutsplein. ‘We hopen hiermee het thuisgevoel bij de HU en het instituut te verbeteren’, vervolgt Reuling. Verder moet het de samenwerking tussen de verschillende opleidingen ten goede komen.

Look en feel

Het huidige instituutsplein van Human Resource Management wordt vanaf juli verbouwd. In mei en juni komen inspraakbijeenkomsten. Daarna gaat de architect aan de slag. ‘De toiletblokken blijven op hun plaats. De look en feel worden wezenlijk anders’, stelt Tessa Ackers, opleidingsmanager flexibele deeltijd en projectleider van de verbouwing.

Studenten worden vanaf deze week geïnformeerd via MyHU, de mail, de schermen op instituutspleinen en in de lessen. Er komen af en toe filmpjes met een update over de verbouwing en verhuizing. Docenten en instituutsraad zijn al geïnformeerd.

‘Padualaan 101 herbergt voldoende ruimte om de medewerkers te huisvesten. Ook zijn er genoeg onderwijslokalen’, zegt Ackers. De ruimte op de vijfde verdieping van Heidelberglaan 15 krijgt een andere bestemming binnen de HU.