Columns

Bekendheid is geld waard

Het is niet helemaal waar, dat als er maar over je gesproken wordt, positief of negatief, het altijd goed is. Je wordt bekend in positieve zin en meestal berucht als het negatief is. Vroeger moest je iets gepresteerd hebben om in het nieuws te komen. Nu door de honger van de vele media, gaat het meer om het opmerkelijke. Wordt dit door een medium opgepikt, dan is de kans groot dat andere media het overnemen en groeit de bekendheid.

Zo stond Ricky van Wolfswinkel, de spits van FC Utrecht, op de voorpagina van het weekblad VI (Voetbal International). Goed voor de sponsor en goed voor Ricky zelf. Want zo groeit je marktwaarde. In het artikel in het blad komen doelpunten in beeld en een verhaal over de maker. Huidige voetballers met een beetje ‘audiovisuele handigheid’ kunnen met beelden een aardige portfolio samenstellen oftewel een CV (curriculum vitae) in beeld. Want sport wordt opgenomen en uitgezonden op lokale, regionale en landelijke TV- en internetzenders.

Zorg dat je gehoord en gezien wordt en dat je in het circuit van de ‘graag geciteerden’ komt. Want zit je er eenmaal in, dan zit je gebeiteld. Want journalisten zijn vaak lui en jij kan je bekendheid gaan verzilveren.