Belastingdienst geeft vijf tips aan studenten met kinderen

Soms hebben studenten al een kindje en combineren ze hun studie met de zorg daarvoor. De belastingdienst geeft vijf tips om ervoor te zorgen dat studenten met kinderen de kinderopvangtoeslag ontvangen waar ze recht op hebben.

Tip 1: Check of je recht hebt op kinderopvangtoeslag. Als je er recht op hebt, is dat zolang je staat ingeschreven als student. Ook in de schoolvakanties.

Tip 2: Maak een proefberekening om te zien voor hoeveel uur je toeslag kunt krijgen. Studenten (zonder toeslagpartner) hebben maximaal recht op kinderopvangtoeslag. Dat betekent dat je kinderopvangtoeslag kunt krijgen voor 230 uur per maand per kind.

Tip 3: Geef tussentijdse veranderingen in je situatie meteen door en geef veranderingen meteen door via Mijn toeslagen.

Tip 4: Studie afgerond en meteen aan het werk? Geef het door en vergeet niet je inkomen aan te passen.

Tip 5: Heb je je studie afgerond en weet je nog niet wat je daarna gaat doen? Check dan of je nog niet-gebruikte opvanguren over hebt.