Bezetting universiteit Wageningen door de politie beëindigd

Maandag trokken activisten van de groep End Fossil: Occupy! het Forumgebouw van de Wageningse universiteit binnen. Sommigen wilden de nacht blijven, schrijft de NOS. Maar de politie greep daarop in.

Om half één in de nacht vroeg de politie aan de bezetters of ze het pand wilden verlaten. Eerder werd medegedeeld dat het om 23.00 uur leeg moest zijn. Een deel vertrok maar anderen bleven binnen. Zij zijn daarop door de politie naar buiten gesleept, zeggen de activisten. Niemand is aangehouden.

De actievoerders willen dat de universiteit de banden met de fossiele industrie verbreekt. Eerder waren er bezettingen bij onder meer de universiteiten in Utrecht, Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam en aan de Hogeschool Van Hall Larenstein in Velp.