Bibliotheken en college naar faculteit Educatie

Studenten en medewerkers van de faculteiten Economie en Management (FEM) en Communicatie en Journalistiek (FCJ) moeten voor hun boeken en tijdschriften voortaan naar de faculteit Educatie. De collecties van de drie faculteiten zijn met ingang van dit studiejaar samengevoegd.

Bijna 20.000 boeken, tijdschriften en kranten verhuisden deze zomer van de Padualaan 99 (FCJ) en Padualaan 101 (FEM) naar de Padualaan 97, waar de bibliotheek van de FE is gevestigd (foto boven). De collectie van de FEM en FCJ is te bereiken via de zevende verdieping, waar een trap leidt naar de boekenrekken een etage eronder.

Het samengaan van de drie bibliotheken is een eerste stap naar één bibliotheek voor de HU in De Uithof. Die komt na de verbouwing van de bestaande panden en de nieuwbouw in 2017 in het gebouw Padualaan 99-101. De gefuseerde bibliotheek gaat HUB Padualaan heten.

College van bestuur
Ook het college van bestuur en de Bestuursdienst zijn in de afgelopen periode verhuisd naar de faculteit Educatie. Zij hebben hun intrek genomen op een gedeelte van de derde verdieping (foto beneden). Het ruikt er naar nieuwe vloerbedekking en de manshoge lampen worden nog opgehangen.

De collegeleden beschikken niet over vaste werkplekken. Zij kunnen – net als de medewerkers van de Bestuursdienst – gebruik maken van de verschillende werk- en vergaderruimtes, waaronder een kamer met statafel voor overleg. Het secretariaat heeft wel vaste werkplaatsen.