Kort

Bij hockey mogen Utrechtse studenten vanaf heden kiezen tussen een rok of broek

De Utrechtse Studenten Hockey Club (U.S.H.C.) heeft de regels omtrent het clubtenue aangepast, schrijft DUIC. Eerder moesten mannen verplicht een sportbroek dragen en vrouwen een rok. Elke hockeyspeler mag bij de club nu zelf kiezen waar hij of zij in wil sporten.

In het nieuwe reglement staat het volgende te lezen: ‘Het clubkostuum voor alle leden is: wit shirt met rode kraag en zwarte bies, zwarte broek of rok en rode kousen.’ Dit biedt ruimte voor de leden om te dragen wat ze willen.

De club schrijft over de wijziging: ‘Hiermee zet de U.S.H.C. een stap richting een veiligere omgeving voor ieder lid.’ In het seizoen 2020-2021 is op initiatief van enkele leden een inclusiepanel opgericht dat zich inzet voor de thema’s veiligheid, inclusie en diversiteit. De wijziging van de regels is een van de eerste activiteiten van het panel.