Blaudzun en Chef’Special hoofdacts op deBeschaving

Singer-songwriter Blaudzun (foto) en de band Chef’Special zijn twee kinkende namen die optreden op festival deBeschaving. Dat barst los op zaterdag 5 juli in de Botanische Tuinen in De Uithof.

Andere artiesten waarvan zeker is dat ze aantreden zijn singer-songwriter Thomas Azier en multi-instrumentalist Jett Rebel. Het kennispodium wordt beklommen door Hans Clevers, hoogleraar bij het UMC Utrecht en president van de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen (KNAW). Zanger/schrijver/gitarist Anne Soldaat, bekend van de band Daryll-Ann, zal hier een mini-masterclass houden.

Voorverkoop
De online voorverkoop op de website van deBeschaving is donderdag 6 maart gestart Tickets voor studenten en CJP-houders kosten 27,50 (normaal 29,50). Vorig jaar was het festival uitverkocht. Op het festivalterrein verrijzen zes podia en zijn er diverse acts.

Wat opvalt is dat het logo van de Hogeschool Utrecht ontbreekt op het affiche van deBeschaving, terwijl die van de Universiteit Utrecht en UMC Utrecht er wel op staan. De afgelopen drie jaren waren deze instellingen partner van het festival en verzorgden onder andere het kennisprogramma.

Co-creatie
‘De HU is nog steeds partner van deBeschaving’, zegt woordvoerder Bow Evers desgevraagd. ‘Maar we zijn nog in gesprek over de puntjes op de i van de samenwerking en daarom staat het logo nog niet op de posters.’ Bekend is al wel dat de opleiding communication and multimedia design een onderzoek doet naar co-creatie bij het festival.