Columns

Blogprijs

Gisteravond op de FEM reikte docent Aljan de Boer de PIM Marketing Blog prijs uit. PIM, Platform Innovatie in Marketing, organiseert een aantal keer per jaar een seminar, waarvan twee keer op de FEM. Behalve dat zij het marketingboek van het jaar uitreiken, hebben zij vorig jaar ook deze studentenprijs ingesteld.
Zeventig studenten deden mee. Zij moesten voor het vak crossmedia marketing minimaal 5 blogs maken per persoon en ook in een groep, met z’n drieën. De individuele prijs, een cadeaubon, ging naar Laura Arends en de groepsprijs, ook een cadeaubon, ging naar Femke Koster, Matthias de Groot en Franz-Dirk Scheltus.
Jammer dat er niet eens een aardig bekertje of certificaat vanaf kon.
Zij hadden gewonnen, omdat er consistentie in hun blogs zat en dat ze na de opdracht er mee door waren gegaan. Ze twitterden ook en Matthias had al meer dan 200 volgers. De blogs werden getoond en gevraagd werd wat ze zelf de aardigste blog vonden. Dat was Kuddedieren. ‘Dat onderwerp sprak me aan’, zei Femke. ‘Ieder mens wil wel uniek zijn en zich onderscheiden, maar wil toch ergens bijhoren.’ Ze eindigde met een geweldige one-liner: Het is fijn om uniek te zijn, maar niet in je eentje.

Henk Penseel is met ingang van dit studiejaar (2010/2011) vaste blogger op www.trajectum.hu.nl. De docent en teamleider van de FEM laat een aantal keer per week zijn licht schijnen over zaken die op de hogeschool spelen. Studenten en medewerkers die ook een vaste plek op de site willen, kunnen mailen naar trajectum@hu.nl