Columns

Basisboek Entertainmentmarketing

Deze maand had ik weer even de spirit om bijna elke dag een blog te schrijven. Dat komt omdat ik elke dag wel wat kwijt wil aan anderen en omdat het redigeren van het Basisboek entertainmentmarketing klaar was. De tweede editie na bijna zeven jaar. Ik had er al eerder aan moeten beginnen, maar werd niet genoeg achter m’n broek gezeten en ik had nog wat klussen af te ronden, zoals freelancen bij twee minoren op de FEM.

Maar nu ligt het 464 pagina’s tellende boek voor me. Wat een klus is het redigeren van zo’n studieboek; dat redigeren blijk je minstens drie keer te moeten doen, omdat er altijd correctoren worden ingeschakeld, die ook lastige vragen stellen. Dan heb je de website nog. Daardoor zat ik wel in een ‘schrijfritme’ dat ik deze maand nog even doorzette.

Eigenlijk ben ik apetrots dat dit studieboek weer op een aantal hogescholen gebruikt gaat worden. Lezers die nog nooit een studieboek hebben geschreven vragen zich vaak af wat je er voor krijgt. Als je het rekent naar de tijd die je er in steekt, schat ik een paar euro per uur. Aan dit boek werkten ruim tien auteurs mee, van wie ik er een ben, die tien procent royalty’s moeten delen.

2 thoughts on “Basisboek Entertainmentmarketing

  1. Gefeliciteerd met het behalen van dit resultaat! Het lijkt mij ook niet makkelijk om een studieboek te schrijven/te redigeren. Een prestatie die nog weleens onderschat wordt…

  2. Henk, zoals je weet schrijf je een tektsboek niet om er geld aan te verdienen. Dan kun je beter bij McDonald’s gaan werken. Je doet het “voor jezelf”, en wellicht voor (enkele) studenten. Maar in feite zelden voor het “grote geld”. Dat laatste past sowieso toch niet in jouw eigen levensvisie?

Reageren? Graag!

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *