Columns

Bekendheid

Sommigen worden per ongeluk bekend. Anderen doen ontzettend hun best om bekend te worden en het lukt nooit. Zonder geluk moet je een flinke dosis doorzettingsvermogen hebben om toch bekend te worden, want anders zal je altijd blijven hangen in de categorie ‘nooit-van-gehoord’.

Bekenden maken nieuws en zijn in het nieuws. Voornamelijk bekenden wordt gevraagd naar hun mening of worden gevraagd voor een aardige foto. Dat als excuus om ‘iets’ onder de aandacht te brengen. Zo was ik afgelopen weekend met familie in Disneyland Parijs. Daar ging de Nederlandstalige versie van Monsters University in première en zag ik Bridget Maasland met haar zoontje, Ankie van Grunsven met twee kinderen en een vriendin, John Ewbank met vrouw en kinderen.

Ze moesten natuurlijk allemaal op de foto. Daarom zal je de komende weken in de verschillende bladen en kranten die bekenden op de foto in Disneyland zien met onderschriften die natuurlijk verwijzen naar de première van deze Disneyfilm.

Als je je mening goed kunt verwoorden, dan word je vaker gevraagd en word je nog bekender. Dat gebeurt bij de soapsterretjes op de rode loper, maar ook in de programma’s als DWDD, Pauw & Witteman of Knevel & Van den Brink. Goed gebekt zijn helpt je bekendheid vergroten.