Gisteren bezocht ik het Cross Media Café van iMMovator, waarvan de HU ook een van de sponsors is. Zeventien sprekers passeerden de revue. Als eerste Menno Strunk van Getty Images die vertelde dat steeds meer videobeelden worden verkocht, omdat visuele content de aandacht met 94% verhoogt. Hij vertelde er niet bij hoe hij aan die data kwam. Hij had weinig tijd, want iedere spreker kreeg slechts zeven minuten spreektijd.
De derde spreker was Dagan Cohen, die wel eens aanschuift aan de tafel van DWDD. Hij besprak SAAM, een pilot met pno, waarbij tv, Twitter en een grafiek tegelijk in beeld gebracht worden, waardoor in dit geval pno onmiddellijk feedback krijgt op hoe de consument reageert op programma’s. 40% van de tweets gaat over tv-programma’s.
Dave Kroon van SBS Media Solutions besprak het succes van Utopia (voor mij onbegrijpelijk) en kondigde het nieuw datingprogramma This Is Love aan, waarvoor de duurst te koopstaande villa in ’t Gooi, € 9 miljoen, voor een jaar gehuurd is en een goedkopere ernaast voor de crew. Uit 2,8 miljoen beschikbare singels in Nederland zijn drie jongemannen en drie jongedames geselecteerd. De rol van sociale media zal groot zijn.
Er waren dus meer sprekers, sommigen vind je terug via http://bit.ly/1DwWcKl.