Columns

De eerste minorronde zit ‘r op

De FEM presenteerde 38 minoren. In de eerste ronde, die begin deze week sloot, krijgen twaalf minoren tussen de twee en negen inschrijvingen, te weinig dus. Ondanks enthousiaste inspanningen van docenten gaat daar een streep door. Dan zijn er nog zes minoren die tussen de tien en twintig inschrijvingen hebben. Het hangt van de FEM-directie af of enkele ervan toch nog door kunnen naar de tweede ronde. Het kan zijn dat vorig jaar er nog veel inschrijvingen in een tweede ronde bijkwamen, of dat men het een strategisch belangrijke minor vindt. Elke faculteit heeft zo zijn eigen normen.

Belangrijk is onder welk thema de minor staat, het verklarende verhaaltje op de site, hoe de presentatie was op de minormarkt, en natuurlijk de juiste naam. Net zoals vier van de vijf lectoraten op de FEM allemaal het woordje innovation (natuurlijk in het Engels, nog seksier) in de naam hebben,  dachten enkelen: laat ik dat er ook maar bijzetten. Voor de minoren  International Entrepeneurschip & Innovation en Sociaal Kapitaal & Innovatie heeft het niet geholpen. Zij kregen respectievelijk vier en twee inschrijvingen.

Naast slome duikelaars die vergeten zijn zich in te schrijven, is het jammer dat een groot aantal studenten opnieuw moet gaan kiezen en terecht komt bij hun tweede keuze.