Columns

De opvallendheid van een BN’er

Mijn essay is af. Het zijn 4868 woorden geworden die met de illustraties erbij 90 MB ‘zwaar’ zijn. Het opsturen met Dropbox lukte even niet, maar met WeTransfer ging het prima. Nu ben ik alle knipsels, boeken en geprinte artikelen aan het opruimen. Eerst hikte ik tegen het aantal vereiste woorden aan, 4500 met een maximale afwijking van tien procent, maar nu heb ik nog materiaal liggen dat ik eigenlijk ook had willen gebruiken.

De titel was The influence of celebrity endorsement on a brand image. Het moest dus allemaal in het Engels. Ik had vier verschillende advertenties liggen uit The New Yorker van Lance Armstrong voor verschillende merken. Aardig om te betogen was wat invloed waard is als de reputatie van een beroemdheid in elkaar klapt. Maar ik had geen ruimte meer.

Het is een bekend fenomeen dat als je een nieuwe auto wil kopen, je oog vaker op een autoadvertentie valt. Ik zag vanmorgen een artikel over 2 Unlimited die weer gaat optreden. Ik kreeg een boek opgestuurd van reclamebureau Publicis met daarin 25 jaar werk. Doorbladerend zie ik de campagne ‘Bekende Nederlanders’ voor Agis Zorgverzekeringen. De BN’ers moeten symbool staan voor het regionale karakter van Agis. Gaan BN’ers mij nu ineens nog meer opvallen?