Columns

Eerlijk Helder Henk

Reint Jan Renes is lector Crossmediale Communicatie in het Publieke Domein

Ik ben er nog steeds niet uit. Is het een onzinnige dronkenmansactie of een briljante marketingtruc? Voor het eerste is een hoop te zeggen. Echter, één ding staat vast: het is een slogan die blijft hangen. En ja, dat is wat slogans – hoe onzinnig ook –  moeten doen.  Weet u de slogan van Van Haersma Buma? Of van Wintels, Van Toorenburg of Keijzer? Nee? Punt gemaakt.

Alleen kandidaat Liesbeth Spies komt met ‘Kies Spies’ een beetje in de buurt van ‘Eerlijk Helder Henk’.

Echter, wat ik eigenlijk vooral wil weten, zijn er ook nog andere varianten op bekende reclameslogans langsgekomen? Hebben Jack en Henk misschien een hele lijst opgesteld? Ik weet het helaas niet. En ik zal het waarschijnlijk ook nooit weten. Toch wil ik bij deze graag een aantal suggesties doen voor als Henk Bleker straks – als hij gekozen is – namens het CDA de verkiezingen ingaat.  

‘Ja zeker. Kies Bleker.’
‘Wij van Bleker adviseren…’
‘Henk, er is geen betere.’
‘Henk. Daar zit wat in.’
‘Henk, voor als er een fuif is.’
‘Met Henk meer mans.’
‘Henk, da’s pas fijn.’

En natuurlijk de slogan die vooral boven komt drijven als ik aan Jack en Henk denk.

‘Zeg maar nee dan krijg je er twee…’

Reacties hieronder of op Twitter: @ReintJanRenes