Columns

Evenementenbranche

Gisteren was ik op Event13, een jaarlijkse beurs voor de eventbranche en alle toeleveranciers. En dat zijn er veel, van organisatiebureau tot cateraar en van standbouwer tot entertainmentbedrijf. Het is er altijd heerlijk toeven, omdat de cateraars hun nieuwste concepten presenteren, entertainment om je heen, of je verrijkt je kennis tijdens de keynotes en workshops. Als je na een dag niet genoeg hebt, kan je de volgende dag terugkomen.

Ik keek of er belangstelling voor stagiairs was. En dat was er zeker. Leuk om ook te zien dat er twee voormalige commerciële economiestudenten al aardige posities hadden bij evenementenbureaus. Een had de specialisatie Sport- & Entertainment-marketing (SEM) gedaan en de ander Leisure & Event-Marketing (LEM). Ze hadden wel aan doorstuderen gedacht, maar wilden liever meteen ‘aan de bak’.

Daarnaast trof ik er drie HU-studenten, die op dit moment stage liepen bij een van de exposanten. Een volgde het Associate Degree-traject Eventmanagement op de FCJ. De twee anderen kwamen van de FEM en studeerden beiden commerciële economie. De eerste zat in de tweede klas en wist nog niet welke specialisatie ze zou kiezen. De ander zat in z’n laatste SEM-jaar, deed stage en was bezig aan z’n scriptie. In deze branche blijkt nog genoeg behoefte aan creatieve hbo-stagiars.