Columns

HU Open Golf Event

Veel instituten, waarschijnlijk allemaal, hebben eindejaarsfeestjes gehad. Een enkele volgt volgende week. Ik heb het bij vier van de zes faculteiten nagevraagd. Vaak betekende dit in een week een feestje van de faculteit en van het instituut. En dat terwijl er scriptieverdedigingen zijn en op sommige faculteiten intakegesprekken voor nieuwe studenten. Daarom kunnen vaak niet alle docenten aanwezig zijn. Doelstelling van die feestjes is denk ik het creëren van binding en om te vieren dat er weer een jaar op zit. Wordt er wel eens geëvalueerd?

Vandaag werd in Abcoude het derde HU Open Golf Event gehouden met een ander doel dan de jaarlijkse zomerfeestjes. Theo Daselaar, docent Engels, nam in 2010 het initiatief om een netwerkevenement te organiseren voor (oud)medewerkers, (oud)studenten, (oud)docenten en het bedrijfsleven, inclusief leveranciers en alumni. Van het college van bestuur sloeg Geri Bonhof een balletje mee, maar viel niet in de prijzen. Er werd aan de deelnemers een kleine bijdrage gevraagd, de HU had wat gegeven en er waren sponsors. Een ideaal plaatje dus. In totaal waren er tachtig deelnemers. Mede door het weer was het een geslaagd evenement, dat volgend jaar in juni voor de vierde keer georganiseerd zal worden. Weer met medewerking van studenten en alumni. Een pluim voor Theo!