Columns

Jij gaat toch ook naar het buitenland?

Precies over een week is er een informatiemarkt over het studeren en stage lopen in het buitenland met gratis versnaperingen. Ik ben vaak met voorbeelden gekomen in mijn blogs in de hoop lezers te overtuigen hoe ontzettend goed 't is om tijdens je studie in het buitenland te bivakeren. Durf die beslissing te nemen. Financieel valt het vaak best mee.

Dinsdag 14 oktober tussen 11.00 – 14.00 ben je van harte welkom voor de Wil Weg Dag op de FEM, Padualaan 101. Al twijfel je maar een beetje om te gaan studeren in het buitenland, ga naar deze door de International Office georganiseerde bijeenkomst. Want als je later toch denkt te willen, ben je vaak te laat.

Je krijgt algemene informatie over het studeren in verschillende landen en hoe je een beurs kan aanvragen. Er zijn daarvoor meer mogelijkheden dan je denkt. Er is een workshop 'How to choose your stay abroad' en er zijn studenten die al in het buitenland geweest zijn. Hun ervaringen zijn natuurlijk verschillend, dat hangt af van het land waar ze geweest zijn en op welke university of applied sciences ze hebben gestudeerd.
Meer informatie via www.io.hu.nl. Ik hoop ook dat docenten studenten stimuleren om van deze unieke kans gebruik te maken.