Columns

Ken je Cheers nog?

Ik was uitgenodigd door Kees Baars, die ooit met Alfred Lagarde Veronica’s Countdown Café presenteerde op radio en televisie. Hij hoorde bij Muziekkrant OOR, die al twee keer een reünie had georganiseerd in het Amsterdamse Americain, want daar verbleven in de laatste decennia van de vorige eeuw veel popartiesten. Als Kees aan de telefoon zegt dat die-en-die benieuwd zijn hoe het met je gaat, voel je je vereerd.

De drankjes moesten we vanmiddag zelf betalen, maar voor de inwendige mens werd gezorgd. Voor de deur staan mijn twee opvolgers bij Warner Music met elkaar te praten, Tjerk Lammers en Jan Abbink. Als ik even later naar binnen stap schud ik de hand van Jan Maarten de Winter (de vroegere hoofdredacteur) en Freek de Jonge: “Hé Henk, wat leuk.” Je krijgt dan zo’n Cheers-gevoel met de begintune en begeleidende tekst (…) where everybody knows your name (…).

Ik wil me niet aan namedropping schuldig maken, maar je praat met Jan Libbenga (nog steeds schrijvend over social media), Hennie van Kuijeren (ex-directeur EMI Music en nu docent bij InHolland), fotograaf Anton Corbijn (was weer even in ons land) en nog een aantal inmiddels hotemetoten. Allen bij elkaar gezocht door Kees Baars via social media. Wacht niet tot je pensionering, maar organiseer zoiets nu.