Columns

Les geven over HIV

Laura van Strijp is derdejaars student management in de zorg en blogt over haar stage in Uganda

Vorige week veel bezig geweest met de groentetuin van ons sponsorproject. Ja ja, het begint eindelijk op te schieten. Het land is al helemaal omgeploegd (allemaal met de hand) en daarna hebben we de groentebedden gemaakt.

Aan het einde van de week bleek dat Angela malaria had opgelopen. Daarom hebben we het weekend even rustig aan gedaan zodat we deze week weer goed aan de slag konden met de groentetuin en ons schoolproject.

Op maandag hebben we onze eerste eigen les al gegeven. Wow dat was spannend… zaten er ineens 120 volwassenen tegenover je om wat te leren over HIV. Het bleek dat onze manier van Engels spreken niet helemaal begrijpelijk was voor alle studenten waardoor er af en toe nog wat vertaling nodig was maar verder ging het helemaal niet slecht.

De rest van de week weer bezig geweest met de tuin, inkopen doen van materialen/zaden en andere benodigdheden en het klaar maken van het land.

Toen een heerlijk weekend gehad in Kampala. Eindelijk even de luxe opzoeken en weer eens wat ondernemen in het weekend behalve zwemmen en luilakken. In het weekend was het weer net even alsof we in de bewoonde wereld waren. Lekker gewinkeld op de souvenirmarkt, gewoon normaal gegeten en lekker op stap geweest. Heerlijk.

Pasen was hier echt een big happening. Iedereen was in de feeststemming, ging lekker eten en zich mooi aankleden. Overal waren feestjes en leuke dingen te doen. Echt heel erg leuk om dit hier mee te maken.

Toen eenmaal terug gekomen in het huis kwamen we weer een paar muizen en ratten tegen die lekker hadden genesteld in de kleren van Angela (hahah iewl).  Daarna nog een kakkerlakkennest in de voorraadkast, iets minder fijn maar ons weekend kon niet meer stuk =D