Columns

LEVEN, een glossy over Utrecht

Afgelopen vrijdag nam ik bij de FNT een gratis exemplaar mee van het glossy magazine LEVEN. Op de voorkant van het herfstnummer staat dat het blad € 5,50 kost; dat doet men wel vaker bij gratis tijdschriften. Volgens de colofon biedt LEVEN een boeiend en breed platform voor inwoners, bezoekers, bedrijven, overheden en organisaties voor de stad Utrecht en de direct omliggende gemeenten (zelfs totaan Soest en Vianen).

Een heel leuk afwisselend blad om te lezen of om door te bladeren. Maar geen woord in de 148 pagina's over de Hogeschool Utrecht. En dat is toch gek. In elk nummer zou toch wel iets kunnen staan over een student, een docent of een faculteit? De architectuur op de Uithof, de op handen zijnde verhuizingen, vele stagiairs die werkzaam zijn in Utrechtse bedrijven, spraakmakende projecten die HU-studenten doen, er valt voldoende over te schrijven.

Met een neus voor (z'n eigen) publiciteit staat de voormalige directeur Communicatie & Marketing van de HU (nu van de Universiteit Utrecht) wel met twee pagina's in het blad, waarvan één pagina een foto waarop hij lachend zijwaarts tegen zijn racefiets leunt, die lange tijd in de vitrine stond van de draaideuringang op de FEM. Kunnen de communicatiemedewerkers van de HU onze hogeschool in beeld brengen?