Columns

Londens toetje

Wim Sonneveld vertelde al in een sketch (tekst van Simon Carmiggelt) dat als je een geestelijke de weg vraagt, dan wijst hij je de weg van de ene kerk naar de andere. Vraag je het aan iemand die wel een slokje lust, dan sla je linksom bij het ene café en moet je rechtsaf bij het volgende café. Zo gaat het ook een beetje met de voorlichting op opendagen. Kom je als oriënterende student op een faculteit een docent van het ene instituut tegen of een docent van een ander instituut, de voorlichting zal verschillen, al zou dat niet moeten.

Kom je in een klas en tref je als student een gepassioneerde docent, die buiten schooltijd een buitenlandse studiereis organiseert, dan heb je mazzel. Dat geluk hadden studenten van de afstudeerrichting sport & entertainmentmarketing. Zij kwamen gisteravond thuis van een korte trip naar Londen. Daar bezochten ze het kantoor van Asics, Nike Town en het opzetten van het Holland Heineken House. Op al die plekken kregen ze een presentatie en een rondleiding. Goed voorbereidend werk van de docenten Nerko Hadziarapovic en Martijn Gregoire. Eigenlijk zou elke docent zo gedreven moeten zijn. Hoe vaak hoor je echter: "Ja, maar daar krijg ik niet voor betaald".