Columns

Medezeggenschapper (2): Floris Willemsen

De HU Medezeggenschap zoekt voor de opvulling van een aantal lege zetels per 1 september 2015 opbouwend kritische studenten en medewerkers. Kandidaat stellen kan tot en met 19 april. Tot die tijd bloggen HU-medezeggenschappers op deze plaats over hun werk. Aflevering 2: Floris Willemsen, lid van de opleidingscommissie bij bedrijfscommunicatie.

Helaas heb ik in mijn studiecarrière kennis gemaakt met verschillende hogescholen. Toen ik tweeënhalf jaar geleden begon op de HU concludeerde ik al gauw dat hun lessysteem een van de betere is. Eén met meer samenhang binnen de cursussen en een overzichtelijk curriculum. Maar ook de eerste hogeschool waarbij ik de moeite wilde nemen om het onderwijs kwalitatief te verbeteren. Ik wilde daar graag aan bijdragen en stelde me verkiesbaar voor de opleidingscommissie.

Lid van de opleidingscommissie van bedrijfscommunicatie. Die functie bekleed ik nu iets meer dan een half jaar. Het is belangrijk om een podium te hebben waar je namens de studenten met het management kan spreken. En zo werkt het ook de andere kant op; de opleidingsmanager wil graag horen wat er leeft onder de studenten. Dat resulteert in een vruchtbare samenwerking. Tijdens de maandelijkse vergaderingen wordt er naar de problemen geluisterd en bespreek je de voortgang van het actieplan. Maar je leert nog veel meer tijdens je bestuurlijke activiteit.

De opleidingscommissie biedt een eerste kennismaking met organisatorische systemen en een werkomgeving met professionals. Daar leer ik als student enorm veel van. Bovendien is de medezeggenschap een broedplaats voor vriendschappen en het actief uitbreiden van mijn professionele netwerk. Het jaarlijkse trainingsweekend en activiteiten voor medezeggenschappers geven een extra kans om mijn persoonlijke kwaliteiten te ontwikkelen.

Kortom, reden genoeg om ook bestuurlijk actief te worden. Alles wat je erin stopt krijg je dubbel en dwars terug. En daarmee doe je een grote investering in je eigen toekomst.

Floris Willemsen
Lid opleidingscommissie Bedrijfscommunicatie