Columns

Medezeggenschapper (3): Thianna Noordzij

De HU Medezeggenschap zoekt ter opvulling van een aantal lege zetels per 1 september 2015 opbouwend kritische studenten en medewerkers. Kandidaat stellen kan tot en met 19 april. Tot die tijd bloggen HU-medezeggenschappers op deze plaats over hun werk. Aflevering 3: Thianna Noordzij, lid van de opleidingscommissie bij logopedie.

Toen ik mijn opleiding logopedie begon, merkte ik meteen dat ik het proces van het onderwijs ontzettend interessant vind: waarom worden er bepaalde keuzes gemaakt binnen het onderwijs en wie hakken de knopen door? Ik hoorde via via over de opleidingscommissie: 'Volgens mij ben jij daar wel geschikt voor, want je bent best kritisch', hoorde ik een OC-lid uit mijn jaar zeggen. Omdat er een plekje vrij was in de opleidingscommissie logopedie was ik na één vergadering meekijken meteen lid. Dat is nu meer dan een jaar geleden en ik doe het nu met even veel plezier als in het begin.

Als OC-lid ben je echt de brug tussen de studenten en het management, dus je kun ontzettend veel betekenen voor de studenten. Ik probeer als lid van de commissie vooral in contact te zijn met mijn medestudenten en door te vragen bij klachten of opmerkingen. Die bespreken wij dan tijdens de maandelijkse vergadering. Naast vergaderen als opleidingscommissie, vergaderen wij ook met de manager zelf. Hierbij bespreken wij adviezen en veranderingen in het onderwijs. Soms komen de veranderingen die wij bespreken van ons en dat zijn de momenten dat je je realiseert hoe belangrijk een opleidingscommissie is.

Met alleen kritisch zijn kom je er niet, meedenken en vooral in oplossingen denken zijn dingen die ik heb geleerd, van de situaties die ik tegen ben gekomen, de superleuke mensen die ik heb ontmoet en ook omdat je als medezeggenschapper mee kan doen aan trainingen en workshops waar ik veel van heb opgestoken.

Wil jij het onderwijs verbeteren en zien hoe een opleiding er van binnenuit uit ziet? Ben jij kritisch en denk je graag mee? Dan is de opleidingscommissie misschien wat voor jou!

Thianna Noordzij
Lid opleidingscommissie logopedie