Columns

Medezeggenschapper (4): Rens de Groot

De HU Medezeggenschap zoekt  per 1 september 2015 opbouwend kritische studenten en medewerkers. Kandidaat stellen kan nog tot en met 19 april. Tot die tijd bloggen HU-medezeggenschappers op deze plaats over hun werk. Aflevering 4: Rens de Groot, OC-ambassadeur van de faculteit Natuur & Techniek en lid van de Hogeschoolraad.

In mijn eerste jaar werd ik gevraagd door oud-bestuursleden van de studievereniging of ik geen interesse had om in de gemeenschappelijk opleidingscommissie te gaan. Ik ben een keer bij een vergadering gaan kijken en nooit meer weggegaan. Zij vroegen mij omdat ik mij al gelijk bezig hield met hoe de opleiding in elkaar zat en wat er allemaal gebeurde in mijn klas. En ook omdat ik niet te beroerd was om mijn handen uit de mouwen te steken.

Na anderhalf jaar gemeenschappelijke opleidingscommissie en alles gedaan hebbende rondom de bar van de studievereniging, wilde ik verder groeien naast mijn studie. En dus zocht ik iets op wat mij onbekend was. Dat was de Hogeschoolraad en de functie van OC-ambassadeur van de FNT. Bij de hogeschoolraad houd ik me vooral bezig met huisvesting, communicatie en studentzaken. Ik ben daarmee vooral op de toekomst gericht en probeer ervoor te zorgen dat alles de komende jaren bij de HU goed komt. En daarnaast ondersteun ik de opleidingscommissies van de FNT en regel ik praktische zaken op de faculteit. Ik probeer ook de samenwerking van medezeggenschap en studieverenigingen te bevorderen. Daarnaast haal ik veel energie en kennis uit de vereniging MUST, die elke HU-medezeggenschapper wil ondersteunen op het gebied van medezeggenschap en gezelligheid tussen medezeggenschappers.

Mijn wil om verder te gaan in de medezeggenschap is groot, omdat ik nog lang niet klaar ben met leren in deze complexe en mooie organisatie genaamd de HU. Verder zou ik het iedereen aanraden om een jaar (of langer) medezeggenschap te overwegen. Het staat goed op je CV, je leert er heel veel van en je draagt bij aan de kwaliteit en het plezier van je studie en die van andere.  Dus ik zie je graag op de kandidatenlijst!!

Rens de Groot

Algemeen lid Dagelijks Bestuur Hogeschoolraad HU en OC-ambassadeur FNT