Columns

Medezeggenschapper (5): Veerle Meijer

De HU Medezeggenschap zoekt  per 1 september 2015 opbouwend kritische studenten en medewerkers. Kandidaat stellen kan nog tot en met 19 april. Tot die tijd bloggen HU-medezeggenschappers op deze plaats over hun werk. Aflevering 5: Veerle Meijer, over vette vakanties en een professionele opstelling.

Hoi! Mijn naam is Veerle Meijer, ik ben 23 jaar oud en vierdejaars MWD-studente. De afgelopen drie jaar heb ik mij ingezet voor de HU in de functie van medezeggenschapper, voornamelijk binnen de opleidingscommissie (OC). Ik ben erbij gegaan omdat ik me een beetje verveelde tijdens mijn studie en zin had om me meer nuttig te maken. Inmiddels zit ik ook in een OC Breed en vergader ik vier keer per jaar in een klantenpanel van de dienst bedrijfsvoering. Van secretaris tot voorzitter weer terug naar algemeen lid.

Wat zijn de voordelen? Veel gratis eten, borrels en (leren) netwerken. Trainingen, meelezen en mogen praten over interessante zaken en zomaar ineens met een hoge baas binnen de HU aan tafel of een biertje. Maar je mag ook stil zijn als je het even niet meer weet, en merken hoe met jouw input jouw opleiding verbetert. Een winst bij ons bijvoorbeeld: weer een internationale week en een acteurstoets die ook in jaar 2 wordt afgenomen.

Een aantal vétte vakanties zijn met de vergoeding van de medezeggenschap bekostigd én, als klap op de vuurpijl… ik ben klaar om de grote wereld in te gaan! De medezeggenschap heeft mij geleerd hoe ik mij professioneel kan opstellen en toch mijzelf te blijven, kritisch te zijn zonder vijanden te maken maar vooral dat het belangrijk is dat je meedenkt en je mening geeft. Ze doen het allemaal voor ons, toch? Laten wij ze dan een klein beetje helpen door ons te laten zien en horen.  ​

OC MWD (FMR)