Columns

Neem Reinout Oerlemans als voorbeeld

Het is altijd handig als je een kruiwagen hebt, iemand die je een duwtje in de goede richting geeft. Je moet het zelf dan natuurlijk wel waarmaken. Dat deed Reinout Oerlemans met Joop van den Ende als kruiwagen. Reinout int volgens de media aan de verkoop van zijn Eyeworks aan Warner Bros. ongeveer 95 miljoen euro en Joop 60 miljoen. Reinout scoorde vooral met zijn programma Obese, waarin superdikke mannen en vrouwen proberen tientalllen kilo’s kwijt te raken. Dit programma draagt misschien een beetje bij aan het eet- en beweeggedrag van de Amerikanen. In staten als Mississippi en Nebraska lijdt meer dan 30 procent van de bevolking aan obesitas.

Al enige jaren heeft de HU de creatieve industrie benoemd tot speerpunt. En het college van bestuur ziet ook graag meer samenwerking tussen de faculteiten en instituten. Hier nu een idee dat alle studenten kunnen oppakken om Siriussterren te halen. Bedenk een televisieformat met internationale potentie dat een probleem beetpakt, kom met een ludieke oplossing, giet dat in afleveringen, die kijkers aan de buis kluisteren. De deelnemers zijn blij, de makers (producent), de kijkers en de televisiemaatschappij.

We vergaderen en discussiëren zoveel, waarom pakken we niet eens iets ‘out-of-the-box’, waar de HU ook aan kan verdienen?