Columns

Opruiming met 100% korting

De mediatheek van de FEM ruimde op. Ik zag een berichtje op Facebook en ging vandaag kijken. Te laat. Gelukkig niet helemaal, maar bijna alle Engelstalige boeken waren ’s morgens al meegenomen. Waarschijnlijk door de buitenlandse studenten die de Summer School bevolken. Er wordt wel vaker opgeruimd, omdat onze mediatheken geen archieffunctie hebben. Zodra er een nieuwe druk verschijnt, worden de oude drukken gedumpt en kunnen gratis meegenomen worden.

Er zaten toch nog best aardige Nederlandstalige boeken tussen, die ik als naslagwerk kan gebruiken of als ik de tijd kan vinden ook echt ga lezen. Een paar keer per jaar is er zo’n opruiming. Het valt me op dat er voor sommige boeken helemaal geen belangstelling is, terwijl je er op boekenmarkten nog aardig wat voor moet betalen.

Je kon trouwens een kogel afschieten op de FEM. Volgens de mensen van de receptie kan je volgende week zelfs een kanonskogel afschieten, zo rustig zal het zijn. Ik kan het me voorstellen, want volgende week zal het net geen hittegolf worden. Maar recessie of niet, dan zitten de meesten liever aan het strand dan te neuzen tussen de gratis studieboeken. Ik eet van twee walletjes en ben van plan met een van de meegenomen boeken naar het strand te gaan.