Columns

Sanoma Media Parade

Gisteren was ik bij de eerste van drie inspiratiedagen die onder de naam Sanoma Media Parade in hun kantoor in Hoofddorp voor de achtste keer worden georganiseerd met een keur aan sprekers. Ik zag een stukje van de presentatie van de Belg Steven van Belleghem over 'Conversation management' en van die van Ben Tiggelaar. Een hele presentatie zag ik van Sjef Steinhaus, sales director van SBS, die ik direct gestrikt heb voor een gastcollege.

Er liepen veel studenten rond van de Hogeschool van Amsterdam, waardoor de zalen steeds bomvol zaten. Ook bij die van Steven Pont, ontwikkelingspsycholoog, schrijver en columnist bij Het Parool en het nieuwe tijdschrift OOK, gericht op Oma's Opa's met Kleinkinderen. Hij had het over de feminiserende samenleving en over hoe je gedrag kan veranderen.

Hij begon met de veranderingen tussen een stel dat een kind krijgt. Hun aandachts-gebieden veranderen (seks, huishouden, combi werk en vrije tijd, schoonfamilie en financiën), waardoor ook de belangen van de persoon veranderen. Hoe de ontstane spanning het best onder controle te houden, is om door te zoeken naar vereenvoudiging van je leefpatroon, de informatiestroom kanaliseren en keuzes maken.

Je kan nog twee dagen luisteren naar en discussiëren met inspirerende sprekers over de toekomst van de media en de dynamische wereld eromheen.