Columns

Sommige minoren al bijna vol

Normaal word je in Olympos bestraffend aangekeken als je met je gewone schoenen in de zaal loopt waar gekorfbald, gehandbald of gebasketbald wordt. Vorige week donderdag liepen daar, op gewone schoenen, bijna tweeduizend studenten om zich te informeren over een te volgen minor dit najaar. Ze hadden in ieder geval meer ruimte dan toen de HU-minormarkt op de FMR werd georganiseerd. De keuze blijft enorm, want er worden 143 minoren aangeboden. Elk jaar valt wel een fiks aantal af, omdat die te weinig inschrijvingen krijgen.

Van de 29 minoren die door de FEM zijn ontwikkeld, zien we dat voor E-marketing en Social Media binnen een week 53 studenten zich hebben ingeschreven. Dat zijn al twee klassen. Trage beslissers vissen achter het net. Als tweede scoort Sport- & Entertainmentmarketing (SEM) met 34 inschrijvingen. In 2000 startte SEM als afstudeerrichting, maar het Instituut Marketing & Commerce heeft sinds dit jaar geen afstudeerrichtingen meer. Daarom is ook Leisure & Event Marketing een minor geworden.

Sportmanagement (25 inschrijvingen) start voor het achtste jaar, Reclame (30) start voor de tiende keer en waarschijnlijk weer met twee klassen. De Engelstalige variant International Advertising staat nog op 9 inschrijvingen, maar daar komen meestal nog zo’n veertien buitenlandse studenten bij. Wacht niet met inschrijven.