Columns

Wat gebeurt er tot aan de kerst?

Een ratjetoe. Jaap van Voorst van de faculteit Educatie leidde een workshop over blended learning in Dar es Salaam begin deze maand die zeer positief werd ontvangen. Hoe verder? Geen idee. Ik hoorde het toevallig.
Vandaag moesten Commerciële-economie-studenten van de Hogeschool van Amsterdam hun scriptie inleveren, een adviesrapport van maximaal 35 pagina's en een onderzoeksrapport. Twee beoordelaars kijken die rapporten na en indien minimaal een 5,5 mag de student al over een week z'n scriptie verdedigen.

Euphorus, het systeem om te controleren of de student niet gefraudeerd heeft, werkt nog niet op de HvA. Er wordt aan gewerkt. Hoe doen we dat eigenlijk op de HU?
Een column in Het Parool van vandaag van Lorianne van Gelder, die schrijft dat zij een lievelingsleraar had en dat je van iemand die je bewondert meer aanneemt. Daarom suggereert zij een nieuw televisieprogramma Teacher of Holland naar gelijkenis van The Voice.

Vandaag schreef staatssecretaris Dekker (OCW) een brief aan de Tweede Kamer over de ontwikkelingen naar meer transparantie in het funderend onderwijs. Weer een nieuwe term om de aandacht af te leiden van de echte problemen in het onderwijs. Wat gebeurde er met zijn beloftes in 2013, zoals drieduizend banen voor jonge leerkrachten in het basisonderwijs?