Er zijn nog vier wachtenden voor u. Blijft u aan de lijn? U wordt zo spoedig mogelijk geholpen. Een kwartier verder: U bent de eerstwachtende. Blijft u aan de lijn? U wordt zo spoedig mogelijk geholpen. Na een paar minuten: Met Henk Penseel. Ik heb net al een aantal minuten bij het kopieerapparaat gestaan, maar bel nu vanaf mijn werkplek, kamer 2.88 op de FEM. De computer bij ons op de gang doet ’t niet en ik kan deze niet repareren, want er zit een slot op.
Kunt u mij misschien het nummer van het kopieerapparaat geven, anders kan ik u niet helpen. Een ogenblikje want daar moet ik dan even naar toe lopen. (…) Het is de PRZW0006 op de FEM dus. Dank u wel ik zal de melding doorgeven.
Twee uur later is er nog steeds niemand gekomen. Wel staren veel collega’s naar het weigerende apparaat, want het blijkt dat op de hele bovenverdieping niet een kopieerapparaat het doet. Ik bel weer (lees de eerste alinea).
Na nog eens anderhalf uur weer gebeld (lees de eerste alinea). Inmiddels zijn collega’s van een verdieping lager langsgekomen, omdat ook daar de kopieerapparaten niet werken. Om half vijf geef ik het op en laat mijn opdrachten in ’t Xerox-geheugen achter.