Blokkade Bestuursgebouw Universiteit Utrecht: ‘We komen terug met meer’

Op maandag 7 oktober heerst er onrust op het Utrecht Science Park. Een groep pro-Palestina activisten blokkeert de ingang van het Bestuursgebouw van Universiteit Utrecht.

De actie is georganiseerd door Utrecht Student Encampment, een studentenbeweging die zich inzet voor de Palestijnse zaak. De groep eist dat de UU alle banden met Israël verbreekt.

De datum van 7 oktober valt samen met de herdenking van de Hamas-aanslagen in Israël in 2023. Ook voor de gebouwen van Hogeschool Utrecht worden flyers verspreid met uitleg over de geschiedenis van het conflict tussen Israël en Palestina en een oproep voor een massale walk-out op 8 oktober. Studenten en medewerkers worden opgeroepen om uit protest hun klaslokaal of werkplek te verlaten.