Bootje varen door de Amsterdamse grachten

Vijf studenten van de minor charismatisch leiderschap organiseren op 12 september een leuke dag voor mensen met een beperking. Een bijzondere opdracht want de studenten moeten het doen zonder budget.

De studenten kregen deze week een duidelijke boodschap: organiseer een speciale dag voor ‘een groep in de minderheid’, zonder geld en zonder middelen. ‘We kwamen er al snel achter dat we ons wilden inzetten voor mensen met een beperking omdat twee van ons stage hebben gelopen bij een zorginstantie',  zegt Dico de Zeeuw, een van de initatiefnemers.

Het regelen van sponsoren was volgens De Zeeuw, student sociaal juridische dienstverlening, een stuk moeilijker. ‘Het lukte ons helaas niet om binnen de HU een geschikte sponsor te vinden, maar dat biedt op zich ook wel weer een creatieve uitdaging.'

De studenten vonden uiteindelijk genoeg sponsoren om het idee te laten slagen. Op 12 september mag een geselecteerde groep mensen met een handicap een middag varen op een boot door de grachten van Amsterdam. Daarbij hebben de studenten voor alle reizigers een goede lunch weten te scoren.

Het avondprogramma is nog niet helemaal rond. ‘We zijn met studentenvereniging Veritas in gesprek over een speciaal diner voor deze mensen’, zegt De Zeeuw. ‘Het gaat in ieder geval een leuke dag worden.’