Bouw studentencomplex Johanna van start

Het startschot voor de bouw van Johanna, het vierde studentencomplex van de SSH in De Uithof, wordt vanmiddag gegeven door Marjan Oudeman (voorzitter college van bestuur Universiteit Utrecht), Ton Jochems (directeur SSH) en studenten van het Junior College.

Het complex moet ruimte gaan bieden aan 655 studentenwoningen: 60 procent kamers (ongeveer 16 m2) en 40 procent studio’s (ongeveer 24 m2). Het gebouw komt op de plek waar de spaceboxen stonden en telt 19 verdiepingen. Op de kop van het gebouw komen de groepen met vier, vijf of zes kamers, in het midden de studio’s.
Collectief terras
Verder verrijzen er op verschillende plekken buitenruimtes: een groot collectief terras beneden aan de achterkant van het gebouw en eentje op de elfde verdieping. Op de zesde verdieping komt een terras voor die etage.

De eerste studenten zouden halverwege 2015 intrek moeten nemen.

Bron: DUIC.nl