Brand in studentenflat in Den Bosch, zestig woningen ontruimd

In een studentenflat aan de Carolushof in Den Bosch brak zondagnacht brand uit. Zestig appartementen werden ontruimd en 35 bewoners werden opgevangen door de hulpdiensten. Niemand raakte gewond.

Het vuur ontstond om half drie ’s nachts en greep snel om zich heen. De eigenaar van dat appartement was niet thuis. De rook verspreidde zich door de flat en daardoor kon niet iedereen met de trap naar beneden. De brandweer hielp ze met een ladderwagen uit het gebouw.

Hier wonen veel studenten. We denken dat een deel van hen vanwege Pinksteren naar familie is’, liet een brandweerman weten. Van de 35 bewoners, konden er 24 niet terug naar hun appartement en twintig van hen konden nergens terecht. Woningcorporatie Brabant Wonen regelt opvang voor hen. Hoe de brand ontstond, wordt nog onderzocht.