Buren Parnassos uitgekocht wegens geluidsoverlast

De buren van Parnassos die klachten hadden wegens geluidsoverlast, worden uitgekocht door de Universiteit Utrecht. Het voortbestaan van het cultuurcentrum voor studenten aan de Kruisstraat is hiermee gewaarborgd.

Sinds de klachten eerder dit jaar mochten studentenorkesten er niet meer oefenen. Nu er een regeling is getroffen mogen de orkesten met ingang van het nieuwe studiejaar weer muziek maken.

Geluidsnorm
De buren van Parnassos blijven tot 1 december in hun huis wonen. Na hun verhuizing wordt het pand niet meer verkocht als woning. In het AD Utrechts Nieuwsblad zegt directeur Marieke van Meriënboer blij te zijn met de uitkomst. 'We hebben vanaf het begin goed contact met elkaar gehad. De buren stonden in hun gelijk, omdat Parnassos boven de geluidsnorm zit.'

De Universiteit Utrecht is eigenaar van Parnassos, waarvan ook studenten van de HU gebruik kunnen maken. Het cultuurcentrum is de thuisbasis voor verschillende  studentenmuziekgezelschappen in de stad. Parnassos biedt per jaar meer dan 120 verschillende cursussen, maakt theaterproducties, organiseert liveoptredens en andere culturele evenementen waar jaarlijks ruim 4.000 studenten en medewerkers van de universiteit en daarbuiten, gebruik van maken en aan deelnemen.

Bron en foto: DUIC.nl