Bussemaker buigt zich over bildung

Minister Bussemaker liet zich maandagochtend 23 maart op de faculteit Educatie (FE) bijpraten over het fenomeen bildung. Zij sprak er twee uur over met studenten, docenten en onderzoekers van de faculteit.

Onder bildung wordt verstaan het proces van ‘persoonlijke ontwikkeling op basis van een brede beschouwing van culturele en maatschappelijke verworvenheden en uitingen’, staat in het boek En denken! dat de FE hierover uitgaf.

De faculteit heeft bildung in het onderwijs opgenomen en is bezig met de organisatie van een conferentie. Hiermee wordt samengewerkt met een aantal andere lerarenopleidingen in het land. ‘Het initiatief van bildung komt bij onze faculteit vandaan en er is vanuit de politiek en onderwijs in heel het land veel interesse voor’, stelt Mathi Vijgen, programmamanager Bildung aan de FE.