Campusdoc documentaire Zeebenen op 2Doc te zien

De VPRO zendt de documentaire Zeebenen van (oud) journalistiekstudenten Eza Doortmont en Pippi Kragtwijk uit over het leven op de Zeevaartschool op Terschelling uit op 2Doc.nl. Ze geven aanstormende filmmakers via dit kanaal een podium.

Zeebenen was in juni 2016 al te zien tijdens het jaarlijkse tweedaagse Campusdoc festival in het Louis Hartloopercomplex in Utrecht. Tijdens dit weekend, dat door de studenten wordt georganiseerd, tonen journalistiekstudenten hun genomineerde documentaires.

De studenten spraken voor de documentaire met onder meer een voormalig maritiem officier en een student. Deze persoonlijke portretten geeft een kijkje in de mannenwereld die de Zeevaartschool tot op de dag van vandaag nog steeds is.

De film is te zien film via 2Doc.nl /zeebenen