Canon van de Journalistiek uitgebracht

Onder redactie van HU-lector en tv-programmamaker Ad van Liempt is de Canon van de Journalistiek verschenen. Het boek biedt een overzicht van de belangrijkste publicaties op het gebied van de journalistiek.

De canon beschrijft veertig boeken, films, documentaires en websites die de belangrijke aspecten van het vakgebied coveren. Er is onder meer aandacht voor Nederlandse prominenten als Ischa Meijer, Frénk van der Linden en Joris Luyendijk alsmede weblog De Nieuwe Reporter. Ook komen publicaties aan bod van buitenlandse iconen als Bob Woodward, Günter Wallraff en Truman Capote.

De bijdragen zijn geschreven door leden van de Kenniskring Crossmedia van de Faculteit Communicatie en Journalistiek. Het boek is verplichte kost voor studenten van de School voor Journalistiek. Het boek biedt een inkijkje in de hoogtepunten van de nationale en internationale journalistiek. Het is verschenen bij Uitgeverij Boom en kost 19,90 euro.