Carla Rinkel directeur van het Instituut voor Bewegingsstudies

Carla Rinkel begint op 25 juni als directeur van het Instituut voor Bewegingsstudies, schrijft de interne medewerkerssite EénHU. Zij volgt Henri Kiers op, die in september 2023 het Kenniscentrum Digital Business and Media onder zijn hoede nam.

De afgelopen acht jaar was Rinkel manager bij de opleiding Social Work in Alkmaar en Haarlem en de opleiding Sportkunde in Haarlem van Inholland. Ze is daarnaast lid van het sectoraal adviescollege van Hogere Sociale Studies van de Vereniging Hogescholen en lid van het Hogescholen Sport Overleg (HSO).

Eerder studeerde ze Verpleegkunde aan Hogeschool Haarlem en Hogeschool Inholland. Daarna behaalde ze de masters Docent Hoger Gezondheidszorg Onderwijs en Bestuurs- en Organisatiewetenschap.