Claire (21) heeft alle kamers in het huis al gehad

In deze editie van ‘Op kamers’ zijn we te gast bij laatstejaars Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) Claire. Claire is 21 jaar oud en woont in een gezellig studentenhuis in Lunetten. Ze deelt de woonkamer, keuken, badkamer en grote achtertuin samen met drie andere huisgenoten.

Woont er: ruim drie jaar
Grootte: 16m2
Betaalt: €271,- per maand incl.

Claire woonde eerst nog thuis. Na vier hospiteeravonden kwam ze terecht bij het huis waar ze nu woont. Hier woonde toentertijd al drie andere studenten en zij werd nummer vier. Na een tijdje werd ze hoofdhuurder en kon ze telkens een kamer opschuiven. Ze begon in de kleinste (6m2) en woont nu in de grootste kamer van het huis. Ze is blij dat ze hier woont aangezien het enorm goedkoop is. Er is geen huisbaas, ze huurt via de woningbouwvereniging. Dat houdt de huur laag en zo houdt ze genoeg over om af en toe wat te vernieuwen in het huis.

Toen Claire hier drie jaar geleden kwam wonen, had ze een bij elkaar geraapt zootje aan spullen. Veel kwam van familie en vrienden, plus wat meubels die al in haar kamer bij haar ouders thuis stonden.

Bij iedere doorschuifbeurt verving Claire wat meubels en knapte ze de kamer op. Hierdoor heeft ze het nu helemaal zoals ze het graag wil.

Claire is het meest trots op haar instrumenten in haar kamer. Er staat een keyboard, een ukelele en er hangt een gitaar aan de muur.

Als ze nu duizend euro zou krijgen, ging ze de badkamer aanpakken. Die is erg oud en zou ze dolgraag willen vervangen.

Claire heeft voor nu geen plannen om te verhuizen. Ze vindt het een leuk huis, heeft het er naar haar zin en kan het goed vinden met al haar huisgenoten.