College-verstoorder op Dumpert blijkt HU-student

Still uit de video

Twee weken geleden bracht Dumpert een filmpje van een student die tijdens een universitair hoorcollege luid schreeuwend een laptop kapot sloeg. Het blijkt te gaan om een HU-student, tevens lid van een Unitas-dispuut.

Digitaal Universiteitsblad DUB meldde op 4 december dat het om een hoorcollege ging aan de Universiteit Utrecht. Vandaag meldt DUB dat de student lid is van studentenvereniging Unitas en Integrale Veiligheidskunde studeert aan de HU.

Geschrokken

Volgens DUB begon het met een vriendengroep van een Unitas-dispuut. Die zou als ‘challenge’ bedacht hebben om veel aandacht op sociale media te verwerven. Het bestuur van Unitas was hiervan niet op de hoogte. De HU-student, die als ongenode gast het college verstoorde, zou achteraf ook zeer geschrokken zijn. Hij heeft zijn excuses aangeboden aan de docent en per mail aan de studenten.

De studentendecaan van de UU gaat nog in overleg met het college van bestuur over de vraag of er eventueel sancties opgelegd worden aan Unitas.