Kort

College wil dit jaar sobere introducties (zonder alcohol of overnachtingen)

Geen overnachtingen, geen grootse feesten en geen alcohol. De introducties van opleidingen en studieverenigingen in het begin van het komend studiejaar zullen sober zijn. Dat heeft het college van bestuur besloten.

Het belangrijkste doel van de introducties zijn kennismaking van studenten met de opleiding en met elkaar, zei collegevoorzitter Jan Bogerd gisteren tijdens de vergadering met de hogeschoolraad. Voor het organiseren van kampen, feesten en het schenken van alcohol zijn vaak vergunningen vereist. Het was tot op heden onduidelijk of die verleend zouden worden.

Meerdere studenten in de HSR waren niet te spreken met de beperkingen tijdens de introducties. Collegevoorzitter Bogerd zei dat door de HU en studieverenigingen geen alcohol geschonken mag worden. Maar buiten de introductieactiviteiten kunnen studenten wel naar een café, studentenvereniging of met een fles naar het park.