Kort

Coronasteun ook bij ‘kleinere bijbaan’: interessant voor studenten?

Wie een kleinere bijbaan heeft, krijgt van het kabinet ook een financiële compensatie om de weggevallen inkomsten door de coronacrisis op te vangen. Dat meldt het AD. Om voor deze zogenaamde Tofa-uitkering in aanmerking te komen moest je voorheen 500 euro hebben verdiend in februari. Dat bedrag is nu op 400 euro gesteld. Koolmees verlaagt dit om een ‘grotere groep werkenden, waaronder studenten’, te kunnen bedienen.

De tegemoetkoming bedraagt 550 euro per maand, over de maanden maart, april en mei. Tegelijkertijd geldt als spelregel: Wie in april meer dan 550 euro verdiende, komt niet in aanmerking voor de Tofa. Als je al WW of bijstand ontvangt, dan kom je niet in aanmerking voor deze regeling.