Kort

De coronawet maakt het officieel: afstand houden in studentenhuizen is niet meer verplicht

Studenten die in hetzelfde huis wonen, zijn officieel niet meer verplicht om 1,5 meter afstand te houden. Dit is een gevolg van de invoering van de tijdelijke corona-wet, schrijft de NOS. Het begrip ‘huishouden’ vervalt daarmee.

Tot en met vandaag hoefden leden van hetzelfde huishouden geen afstand te houden. Daarmee werden gezinnen bedoeld, maar niet studentenhuizen en woongroepen. In deze panden gold officieel de 1.5-meter maatregel. Daar ontstond verwarring over, bijvoorbeeld als huisgenoten buiten zonder afstand bij elkaar liepen. Daar werden zelfs boetes voor uitgeschreven, maar die zijn inmiddels weer ingetrokken.