De HU heeft nog een coronaplan, maar verbiedt grote evenementen pas laat

Het HU Coronaplan is sinds de aankondiging van het einde van de corona-pandemie in maart niet meer in werking. Toch wilde het college van bestuur een plan op de plank hebben voor het geval corona zich weer aandient. Dat plan is nu goedgekeurd door de Hogeschoolraad, bleek bij een bijeenkomst op 29 november van de HSR met het college.

Belangrijkste wijziging: de maatregel tot een verbod van grote evenementen (met meer dan 200 personen) was in het corona-plan opgenomen in de eerste fase (‘donkergroen’). In het nieuwe coronabeleid is de maatregel verhuisd naar de meer ernstige fasen van de corona-pandemie (‘oranje’ en ‘rood’). In 2022 was er nog veel kritiek van onder meer de besturen van studieverenigingen en studenten uit de Hogeschoolraad (HSR) op dat verbod in de ‘groene’ fase.