Op kamers

De kamer van Jim (22) is klein, sober en praktisch

In deze editie van ‘Op kamers’ zijn we te gast bij derdejaarsstudent Journalistiek Jim. Jim is 22 jaar oud en woont in een studentenhuis in Utrecht.

Woont er: 2,5 jaar
Grootte: 6m2
Betaalt: €255,-

Jim heeft zijn kamer gevonden door te hospiteren. Hij kwam een oproep in een Facebookgroep tegen en reageerde daarop. Hij werd uitgenodigd om kennis te komen maken en werd uitgekozen voor de kamer.

Jim omschrijft zijn kamer als ‘sober en praktisch’. Er staat niet veel in, en alles wat er instaat heeft een functioneel doel. Veel van zijn spullen heeft hij bij de kringloopwinkel gekocht. Hij is weinig op zijn kamer te vinden en als hij überhaupt al een keer thuis is, zit hij meer in de woonkamer of keuken.

Er hangen verschillende kunstposters in zijn kamer die hij bij musea heeft gekocht. Dat is iets wat hij erg tof vindt. Op deze manier krijgt zijn kamer kleur en komt het wat meer tot leven.

Jim woont samen met drie anderen in dit studentenhuis. Iedereen heeft zijn eigen ritme, de huisgenoten eten en doen weinig samen. Hierdoor mist hij af en toe wel wat reuring: ‘Een beetje feest op zijn tijd zou best leuk zijn.’ Hij vindt het verder wel gezellig en kan goed met iedereen opschieten. ‘Alles verloopt heel soepel en ik voel mij hier erg thuis.’

Als Jim nu duizend euro zou krijgen om iets aan zijn kamer of aan het hele huis te veranderen weet hij niet zo goed wat dat zou zijn. ‘Alles is wel prima zoals het is.’

Dit is voorlopig de laatste ‘Op kamers’. Vanwege het coronavirus kunnen we helaas niet naar de studenten toe. Hopelijk zijn we snel terug met deze rubriek!